Planbeeld

Haarlem

Marisa Beretta, fotograaf, gecertificeerd BIK-ker (AHK), gediplomeerd 1e graad docent tekenen (Artez).

20 jaar werkzaam in de journalistieke fotografie, na afgestudeerd te zijn aan de HKA als 1e graads tekendocent.
Naast mijn werk als fotograaf, al dan niet in opdracht, werk ik op projectbasis met kinderen en jongvolwassenen. Hiernaast ben ik ook artistiek directeur bij Stichting Kapsalon. Een stichting die met behulp van kunstprojecten de sociale cohesie in een wijk versterkt.

Fotografie is een technisch vak, maar ook een heel geschikt uitgangspunt om de kinderen mee te nemen in het proces van verbeelding en creativiteit.

Mijn doelen tijdens de lessen;
Hoe leer je kinderen andere talenten te ontdekken dan rekenen en taal? Samen te werken, te reflecteren over het waarom? Hoe bereik dat je kinderen zichzelf overstijgen, en dingen doen die je ze nog niet eerder hebt zien doen?
Te kijken naar beeld, en te ervaren wat ontdekkend leren is.
Ik werk hierbij graag als team met een leerkracht, ook voor hen is er vaak veel te ontdekken binnen mijn lessen. Over aanpak, het proces, soms ook voor hen een nieuwe manier om naar hun eigen klas te kijken en talenten te ontdekken.

Ik heb een kant en klaar pakket, maar het is ook een mogelijkheid om samen binnen het gegeven lessen met de leerkracht binnen een thema een project te ontwikkelen.