Cobra Museum voor Moderne Kunst

Amstelveen

In het Cobra Museum kun je terecht voor kunst van Karel Appel, Contant, Corneille, Lucebert, Wolvecamp en Brands. Maar ook voor vele andere kunstenaars van over de hele wereld die met hun revolutionaire opvattingen en kunstpraktijken de moderne kunst midden 20e eeuw op radicale wijze een nieuwe richting gaven.

Niet alleen van de Cobra beweging kun je het nodige opsteken, ook zijn er boeiende wisseltentoonstellingen van andere moderne en hedendaagse kunstenaars, altijd maatschappelijk en (kunst)historisch relevant.
Het Cobra Museum biedt een uitgebreid educatie programma, zowel voor het primair onderwijs als de verschillende niveau's en leerjaren van het voortgezet onderwijs. Van rondleidingen tot workshops: samen met museumdocenten en met kunstenaars kun je op ontdekkingstocht door het museum.
Buiten schooltijd is Atelier CoBrA gratis toegankelijk op zondagen tussen 11 en 2 uur biedt de mogelijkheid om lekker te schilderen, tekenen en experimenteren.

Museumeducatie

Het Cobra Museum voor Moderne Kunst beoogt met haar educatieve programma's voor het basis- en voortgezet onderwijs een interactief museum te zijn en een plek waar participatie, ontdekken en beleven centraal staan. Onze museumlessen en rondleidingen bieden verfrissende inzichten op het heden, op zowel individueel als maatschappelijk niveau. Daarbij verbinden we het transhistorische erfgoed van de CoBrA-beweging met moderne en hedendaagse kunst en actuele kwesties. Dialoog tussen leerling en kunst(enaar), maar ook leerlingen onderling vinden wij belangrijk. We reflecteren samen op de samenleving van vroeger en nu, het klimaat, diversiteit en solidariteit. We zijn een inclusief museum waar kunst kan verrassen, amuseren, uitdagen en verwonderen.